2019/02/21

PUBLIZITATEAREN ERAGINA GERRA ALDIAN

PUBLIZITATEAREN ERAGINA GERRA ALDIAN

Gerra garaian oinarrizko produktuak desagertzen dira ia guztiz,izan ere, industriak eta produkzioa gerrarako produktuetara zuzentzen da: armak,uniformeak...


Hala ere, publizitateak garrantzi handiena lortzen duen garaia da hau. Publizitatea militarrak laguntzeko erabiltzen zen bonoak, ideiak ezartzeko eta boluntarioak lortzeko. Jendeak lasaituko dituen berri iturri fidagarri bat nahi du horrela ba, masen psikea eragitea bilatzen du gustuko edo alde dauden irudiak ezarri nahi duten ideiarekin erlazionatuz.

Bigarren Mundu Gerran, Nazien aldetik, Joseph Goebbelsek (publizitate ministroa) kanpaina aurrera eraman zuen.  Nazien saiakera iritzi publikoan eragiteko eta boterera mantentzeko, Alemaniarrak errudun bat bilatu nahi zuten.  Arazo ekonomikoak judutarren erruz zirela esaten zuten. Horrela, Naziek euren publizitate irudietan, irudi heroikoak, boterea adierazten dituzte jainkoak izango bailiran.

Estatubatuarren aldetik, hasieran etsaiak difamatzeko eta jendea izena eman zedin erabili zen publizitatea, geroago gerra bonoak saltzeko eta horrela dirua batzeko. Irudi heroikoekekin saldu patriotismoari apelatuz, horrela ba jendearen ideia positiboak gerran laguntzearekin lotzea lortu zuten.

Horretarako, irudi publizitarioetan frontean laguntza behar duten gazteen irudiak eta ikur patriotikoak agertzen dira, ´´El Tio Sam´´ besteak beste.

No hay comentarios:

Publicar un comentario