PUBLIZITATEAREN ERAGINA GERRA ALDIAN
Gerra garaian oinarrizko produktuak
desagertzen dira ia guztiz,izan ere, industriak eta produkzioa gerrarako produktuetara
zuzentzen da: armak,uniformeak...
Hala ere, publizitateak garrantzi handiena
lortzen duen garaia da hau. Publizitatea militarrak laguntzeko erabiltzen zen
bonoak, ideiak ezartzeko eta boluntarioak lortzeko. Jendeak lasaituko dituen
berri iturri fidagarri bat nahi du horrela ba, masen psikea eragitea bilatzen
du gustuko edo alde dauden irudiak ezarri nahi duten ideiarekin erlazionatuz.
Bigarren Mundu Gerran, Nazien aldetik,
Joseph Goebbelsek (publizitate ministroa) kanpaina aurrera eraman zuen.
Nazien saiakera iritzi publikoan eragiteko eta boterera mantentzeko,
Alemaniarrak errudun bat bilatu nahi zuten. Arazo ekonomikoak judutarren
erruz zirela esaten zuten. Horrela, Naziek euren publizitate irudietan, irudi heroikoak,
boterea adierazten dituzte jainkoak izango bailiran.
Estatubatuarren aldetik, hasieran etsaiak
difamatzeko eta jendea izena eman zedin erabili zen publizitatea, geroago gerra
bonoak saltzeko eta horrela dirua batzeko. Irudi heroikoekekin saldu
patriotismoari apelatuz, horrela ba jendearen ideia positiboak gerran
laguntzearekin lotzea lortu zuten.
Horretarako, irudi publizitarioetan
frontean laguntza behar duten gazteen irudiak eta ikur patriotikoak agertzen
dira, ´´El Tio Sam´´ besteak beste.
No hay comentarios:
Publicar un comentario