2012/05/28

ONDO PASATZEKO KIROLA: ARKU TIROA


ONDO PASATZEKO KIROLA: ARKU TIROA



Normalean gure ikasleek praktikatzen dituzten kirolak betikoak edo “klasikoak” dira: futbola, saskibaloia….baina Mikel Orrantiak, 4.mailako ikasleak, zerbait diferente egitea erabaki du, antzinakoen estiloan arku tiroarekin hasi da. Ikus dezagun zer daukan kontatzerik. 

Noiztik praktikatzen duzu arku tiroa?
Duela bi urte hasi nintzen praktikatzen.

Kontaiguzu zure historia kirol honen inguruan? Nola ailegatu zinen bera- rengana?
Txikitatik dut gustuko arku-tiroa eta orain dela bi urte aurkitu nuen klub bat eta apuntatu nintzen.

Zergatik aukera zenuen kirol hau eta ez beste bat arruntagoa?
Kuriosoa delako. 


Non praktika daiteke Bilbon edo inguruetan?
Nik Txurdinagan praktikatzen dut, baina Bilbo inguruetan ere.

Jende asko ezagutzen duzu kirol hori praktikatzen duena?
Bai.

Lehiaketetan parte hartzen duzu? Baten bat irabazi duzu? Zein?
Bai. Urte honetan lehenengo postuan geratu naiz.

Babes bereziren bat behar duzu?
Bai, brazadera bat, besoan jartzen da, eta daktilera, atzetan jartzen da. 

Astean zehar zenbat alditan praktikatzen duzu?
Astelehenetan bi ordu praktikatzen dut.

Zaila da kirol hau zure ustez?
Ez.

Nondik ateratzen duzu behar den mate- riala praktikatzeko?
Etxean daukazu edota uzten dizute? Hasieran klubak utzi zidan,  gero erosi nuen.

Zeintzuk dira arku baten elementuak?
Korda, gorputza, palak eta gero nibelaren arabera, beste elementu batzuk dituzte.

Zergatik dira hain ezberdinak arku modernoak eta filmetan agertzen direnak? Modernoak dira olinpiadatan erabiltzen direnak eta filmetan agertzen direnak dira antzinakoak.

Noizbait izan duzu istripuren bat praktikatzen zenuen bitartean?
Ez, oraindik ez. Nik ez, baina ezagutzen ditut batzuk bai izan dutela. Normalean gertatzen dena da korda besoan ematen dizula.

Nondik dator kirol hau?
Kirol hau oso antzinatik dator. Ehizarako erabiltzen zen eta urte asko darama kirol hau. 

Garestia al da?
Hori klubaren arabera da, baina materiala nahiko garestia izan ohi da.

Esfortzu fisiko handia egin behar al da?
Ez, ez da futbola bezalakoa. Kirol honetan bakarrik behar da besoa.

Eman hiru arrazoi praktikatzeko?
Interesgarria da, edonork egin ahal du eta polita da ikustea. 

Alde txarrak ditu kirol hau praktikatzeak? Eta onak?
Alde txarrak gertatu ahal diren istripuak dira, eta alde onak, kontzentrazioa praktikatzen duzu.
          HAIZEA ARRIOLA eta NAIA BILBAO (4.C)

No hay comentarios:

Publicar un comentario