2012/05/22

ONDO PASATZEKO BESTE ERA BAT: DANTZA


0NDO PASATZEKO BESTE ERA BAT: DANTZA


Institutuko ikasleek eskola kanpoko hainbat ekintza egiten dituzte. Gehien ezagutzen ditugun ekintzak kirolak dira baina, kiroletatik dantza gutxien aipatzen den kirola da, eta Solokoetxeko bi ikasle Karla 4. mailakoa eta Nekane 3. mailakoa dantzan ibiltzen dira urtean zehar.

Txikitatik gustatu zaizue dantza egitea?
Nekane: Bai, txikitatik hasi nintzen mugitzen eta gustuko nuen dantzatzea.
Karla: Bai, hasieran entretenitzeko izan zen baina, hamar urterekin gehiago praktikatzen hasi nintzen.

Zuek erabaki zenuten dantza klaseak hartzen hastean edo zuen gurasoek aukeratu zuten?
Nekane: Nire amak proposatu zidan eta ni baietz esan nuen.
Karla: nire amak proposatu zidan dantzarekin hastea, orduz kanpoko heziketa fisikoa behar nuelako.

Zein dantza motan hasi zineten?
Nekane: Dantza klasikoa.
Karla: jazzarekin hasi nintzen.

Beti dantzatu duzue dantza mota berdina? Zein  da gaur egiten duzuena?
Nekane: Bai, beti egin dut dantza klasikoa.
Karla: Ni dantza mota asko frogatu ditut. Txikitatik aldatzen joan nintzen: klasikoa, jazz, funky, areto dantza, boolibud, dantza del vientre eta kontenporaneoa. Gaur egun areto dantzan, jazz, klasiko, hip-hop eta funky dantza motetan aritzen naiz.

Zer behar da dantza praktikatzeko?
Karla: Gogoak, lan asko eta praktikatzeko leku bat.G ero adibidez, nire kasuan klase magistralak hartu nahi badituzu dirua behar da.

Zer da dantza zuentzat?
Karla: Pertsona gehienak dantza espresatzeko era bat dela esaten dute baina, dantza diziplina bat da non gustuko duzu zure pausoak eta aurrerapenak ikustea.

Zeintzuk dira zuen gustuko dantzariak? Eta dantza obrak?
Nekane: Nire obrarik gustukoena "El Cascanueces" da.
Karla: Nire dantzaririk gogokoenak ez dira oso ezagunak, Desirée eta Isaac horietako bikote bat dira, oso gustuko ditut haien koreografiak.

Inoiz dantza lehiaketetan parte hartu duzue? Zeinetan? Irabazi duzue inoiz?
Karla: Federatuta nago AEDDen, hau “danza de salón” dantza moten federazioa da eta bertan hainbat lehiaketa egiten dira. Bai, lehiaketak irabazi ditut.

Astero zenbat ordu egiten dituzu klaseetan? Non?
Nekane: astero 5 ordu aritzen naiz dantzatzen.
Karla: Bost ordutan aritzen naiz baina, gero entrenamenduak aparte. Pio Barojan.

Zein adinarekin gomendatzen duzue hastea?
Nekane: Txikitatik gustuko baduzu dantzatzea, hoberena ahalik eta lasterren hastea da.
Karla: Zure helburua dantzari izatea bada oso txikitatik hasi behar zara.

Nagusitan dantzari edo irakasle moduan lan egitea gustatuko litzaizuke?
Nekane: Bai, irteera bat izango litzateke etorkizunerako irakaslea izatea.
Karla: bai, baina ez nituzke ikasketak alde batera utziko.

Erreza da ikasketak eta dantza batera egitea?
Nekane: Zu proposatzen baduzu bai.
Karla: Bai, adibidez nik egin dudana ahal ditudan klase gehienak asteburuetan jartzea izan da.
                                                                            Ane Inés Landeta Urrabaso (4.B)

No hay comentarios:

Publicar un comentario